Czwarta edycja akcji „Pomaganie jest trendy”

18 listopada 2013


14 listopada plejada gwiazd polskiego show-biznesu nagrała utwór promujący nową edycję ogólnopolskiej kampanii „Pomaganie jest trendy”. W ten sposób zainaugurowano czwartą odsłonę dobroczynnego projektu, którego pomysłodawcą i organizatorem jest raper Krzysztof "Gorzki" Gorzkiewicz. Celem akcji jest zachęcenie przedsiębiorców do przekazywania 1 proc. podatku na kaliską fundację „Nowa Nadzieja”.

Najnowsza edycja projektu „Pomaganie jest trendy” ma na celu propagowanie wśród przedsiębiorców idei przekazywania 1 procenta podatku Fundacji Na Rzecz Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym „Nowa Nadzieja”. Kaliska fundacja pomaga osobom z zaburzeniami rozwoju, szczególną troską otacza najmłodszych cierpiących na autyzm.

Wszystkim dotychczasowym edycjom akcji „Pomaganie jest trendy” towarzyszyły specjalnie w tym celu napisane i nagrane utwory muzyczne. Nie inaczej jest i tym razem.
14 listopada w warszawskim studio Hear po raz kolejny pojawiły się gwiazdy wspierające ideę pomagania. Zaproszenie rapera Krzysztofa „Gorzkiego” Gorzkiewicza ponownie przyjęła śmietanka polskich artystów, dziennikarzy i sportowców.
W nagraniu udział wzięli: Beata Tadla, Alicja Węgorzewska, Kasia Burzyńska, Asia Ash, Gosia Kosik, a także Bohdan Łazuka, Jerzy Połomski, Andrzej Dąbrowski, Marcin Cejrowski, Michał Milowicz, Mateusz Grędziński, Michał Rudaś oraz Paweł Kukiz.

Muzykę skomponował Marcin Nierubiec we współpracy z Robertem Chojnackim (De Mono) i Mietkiem Jureckim (Budka Suflera). Autorem tekstu jest Krzysztof "Gorzki" Gorzkiewicz.


Artyści nie tylko nagrali piosenkę i teledysk promujący akcję. We współpracy z nimi powstanie także kalendarz, do którego zdjęcia wykona Bartek Wardziak. Dochód ze sprzedaży wyjątkowego kalendarza także zasili konto fundacji „Nowa Nadzieja”.

- Już po raz trzeci wspieramy tę fundację, bo to zweryfikowana instytucja, której celem jest  pomaganie potrzebującym. Wbrew pozorom, nie jest to oczywiste dla wszystkich fundacji. Widzimy realne efekty działania „Nowej Nadziei” - odpowiednia terapia jej podopiecznych zmagających się z autyzmem przynosi fantastyczne rezultaty. Wiemy też, że poprzednie edycje akcji pozwoliły zwiększyć budżet fundacji o 100 procent. To nas mobilizuje do dalszego działania zwłaszcza, że zdajemy sobie sprawę z tego ile jeszcze jest do zrobienia. Osoby borykające się z autyzmem potrzebują dobrej diagnostyki i dostępu do  specjalistów, także tych z zagranicy. Zebrane pieniądze umożliwią fundacji dalsze działanie, a dzieciom i ich rodzicom dodadzą nadziei – mówi Krzysztof „Gorzki” Gorzkiewicz, inicjator i organizator kampanii „Pomaganie jest trendy”.


Czwartą odsłonę akcji wspiera dwóch parterów strategicznych. Jednym z nich jest Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”. Celem tego przedsięwzięcia jest promowanie rodzimych wyrobów spożywczych wysokiej jakości oraz ich wytwórców. - Trudno zaprzeczać, pomaganie jest i powinno być trendy, dlatego też w akcję zaangażowaliśmy się już po raz drugi. Realizując program „Doceń polskie” współpracujemy z wieloma firmami z całego kraju, mam nadzieję, że także za naszym pośrednictwem informacja o akcji dotrze do szerokiego grona odbiorców – mówi Marek Bielski, twórca programu „Doceń polskie”.


Kampania potrwa do końca roku, aktualne informacje na jej temat dostępne są na Fanpage PomaganieJestTrendy oraz stronie internetowej projektu: PomaganieJestTrendy.org.pl.