Trwają przygotowania do 25. certyfikacji żywności programu „Doceń polskie”

28 czerwca 2017


Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie” jest realizowany nieprzerwanie od 2011 roku. Dnia 26 lipca w Sosnowcu odbędzie się już 25. certyfikacja żywności organizowana w ramach tego przedsięwzięcia. Twórcy programu nie zwalniają jednak tempa! Z okazji jubileuszowej certyfikacji zostanie wydany ebook z przepisami kulinarnymi laureatów programu promocyjnego. Program angażuje się w kolejne inicjatywy związane z branżą spożywczą, a jednocześnie poszerza jeszcze obszar certyfikowanych wyrobów. Producenci posiadający znak „Doceń polskie” zyskają kolejne możliwości promowania nagrodzonych artykułów spożywczych.



Do audytu pozostał mniej niż miesiąc, a firmy gremialnie potwierdzają udział swoich wyrobów w nadchodzącym audycie. – Tak jak podczas poprzednich certyfikacji, zgłoszenia napływają z całej Polski. Producenci ubiegają się o zdobycie znaków jakości za różnorodne wyroby, m.in. nabiał, mięso, napoje, słodycze, wypieki i dania gotowe. Większość z nich stara się o uzyskanie certyfikatu za kolejny produkt lub też zgłasza do oceny nagrodzone już artykuły. Udział w atestacjach żywności jest bezpłatny, program ma otwarty charakter, jest adresowany do wszystkich producentów bez względu na zakres działalności, czy wielkość obrotu – podkreśla Karolina Szlapańska, organizatorka Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.


Jak wyjaśnia, znaki jakości są przyznawane na 2 lata, po tym czasie wytwórca może ponownie zgłosić do sprawdzenia żywność z certyfikatem. – Jeśli wyniki atestacji są pozytywne; produkt otrzyma wymaganą regulaminem liczbę punktów za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny; firma zyskuje możliwość dalszego promowania wyrobu godłem „Doceń polskie”. Do zdobycia certyfikatu potrzeba minimum 7,5 pkt., a tytuł TOP PRODUKT jest przyznawany tylko żywności z maksymalnymi ocenami, samymi „10”. Produkty są oceniane przez Lożę Ekspertów, którą tworzą specjaliści z branży spożywczej z długoletnim doświadczeniem – dodaje K. Szlapańska.


Producenci żywności mogą jeszcze zgłaszać swoje wyroby do oceny, stosowny formularz jest dostępny na stronie internetowej www.DocenPolskie.pl. Trwają prace nad nową wersją tej witryny: strona zmieni się wizualnie, ale nadal będzie dostarczać najważniejszych informacji na temat programu i korzyści wynikających z posiadania znaku jakości „Doceń polskie”.
Na tym nie koniec nowości. Niedawno, we współpracy z Centrum Znakowania Żywności (www.centrumZZ.pl), twórcy programu stworzyli reguły oceny pozwalające na certyfikację suplementów diety dostępnych na polskim rynku. Audyt produktów ubiegających się o znak „Doceń polskie” – SUPLEMENTY przeprowadzać będzie zespół doświadczonych dietetyków oraz specjalistów ds. prawa żywnościowego.


Program jest realizowany od 2011 roku. Od samego początku atestacje żywności odbywają się pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Co decyduje o popularności programu w branży spożywczej? – Zasady przyznawania certyfikatu „Doceń polskie” są przejrzyste i niezmienne od lat, ale o stagnacji nie ma mowy. Niezmiennie staramy się stworzyć producentom z branży spożywczej jak najwięcej możliwości promowania swoich wyrobów. Laureaci programu mogą korzystać z godła „Doceń polskie” na wszystkich polach eksploatacji. Uczestniczymy w targach i wydarzeniach branżowych. W tym roku zaangażowaliśmy się m.in. w targi EuroGastro, Food Market Court oraz SweetTARGi. Program jest jednym z patronów merytorycznych II Ogólnopolskiego Festiwalu Kulinarnego „Gęsina nie tylko na św. Marcina” oraz partnerem plebiscytu „Kuchnia Polska 2017” miesięcznika „Kuchnia”. Zapraszamy firmy do współpracy przy projektach różnego typu, jesteśmy aktywni na wielu polach; wszystko po to, aby najszerzej promować rodzime artykuły spożywcze – mówi Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjny „Doceń polskie”.


Jedną z najnowszych propozycji adresowanych do producentów nagrodzonej żywności jest ebook przygotowywany z okazji jubileuszowej certyfikacji. Znajdą się w nim przepisy kulinarne na dania, których składnikiem jest artykuł z godłem „Doceń polskie”.
Publikacja będzie dostępna za darmo, m.in. na blogu programu, pod adresem www.Blog.DocenPolskie.pl.


Co ważne, wydawnictwo będzie aktualizowane, miłośnicy gotowania będą mogli regularnie czerpać inspiracje kulinarne.O produktach spożywczych z oferty rodzimych wytwórców będzie szczególnie głośno także podczas Dnia polskiej żywności, który przypada 25 sierpnia. Inicjatorami tego specyficznego „święta” są twórcy programu „Doceń polskie”. Za ich sprawą, już po raz 5., tego dnia wyroby spożywcze dostępne na polskim rynku będą w centrum uwagi. Dzień polskiej żywności nie ma jeszcze długiej tradycji, ale już spotkał się z pozytywnymi reakcjami zarówno konsumentów, jak i samej branży. Podczas poprzednich edycji wydarzenia organizowano konkursy i plebiscyty, to była także świetna okazja, by przypomnieć stare przepisy i wrócić do nieco zapomnianych już produktów.


Na tym nie koniec jubileuszy. Jeszcze w tym roku ukaże się 10. wydanie kwartalnika „Doceń Dobre Wiadomości”. Bezpłatna publikacja jest dostępna m.in. w hurtowniach, a w formacie PDF także na wspomnianym już blogu programu „Doceń polskie”. Magazyn dostarcza najważniejszych informacji o programie, prezentuje nagrodzone artykuły spożywcze i inspiruje do odkrywania walorów rodzimej kuchni.


 



 

* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.


* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl

Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70